|

Ontmoet Anne Nummerdor: Internal Relations van het FSA bestuur

2f32f649 2b65 41aa 8244 a71d30e1c27f 380x200

Na haar master Business Administration aan de UvA te hebben afgerond, is Anne (23) nu Internal Relations binnen het FSA bestuur. De gastvrijheid die ze heeft meegenomen van haar bachelor Hotel Management komt in haar functie perfect van pas! Vol enthousiasme (want er is geen woord dat onze Internal beter omschrijft) vertelt ze ons over haar bestuursjaar! 

Anne, Leuk je weer even in het echt te zien! Hoe ben jij bij de FSA terecht gekomen?

Dat is eigenlijk via-via gegaan! Een jaar geleden ben ik naar Amsterdam verhuist om Business Administration te studeren op de UvA. Gedurende het jaar wist ik nog niet echt wat ik graag wilde gaan doen na mijn master. In eerste instantie wilde ik gaan werken, maar waar wist ik nog niet. Ook was het spannend wat er mogelijk zou zijn in verband met COVID-19. Een vriendinnetje van mij zat toen in de commissie van de Business Orientations Days van de FSA. Zij was hier altijd super enthousiast over en had mij er veel over verteld, ook dat de FSA op zoek was naar een nieuw bestuur. Ze stelde voor dat een bestuursjaar misschien wel goed bij mij zou passen. Ik heb toen gebeld met vorige Internal Relations, Britt. Na dit gesprek was ik super enthousiast, dacht ik dat het goed bij mij zou passen en heb ik gesolliciteerd!

Wat zijn jouw taken als Internal Relations binnen het bestuur?

Eigenlijk heb ik veel verschillende taken, wat mijn functie als Internal Relations heel leuk maakt! Als Internal Relations ben ik natuurlijk verantwoordelijk voor de interne communicatie met onze commissieleden. In de zomer heb ik heel veel sollicitatie gesprekken gevoerd om de nieuwe commissieleden aan te stellen. Ontzettend leuk en leerzaam om een keer aan de andere kant van de tafel te zitten! Verder hoort daar ook het organiseren van sociale activiteiten voor alle commissieleden bij, zoals maandelijkse borrels, de jaarlijkse wintersport vakantie, alumni borrels en commissieleden dagen. Dat is dit jaar natuurlijk iets anders geweest dan andere jaren in verband met COVID-19. Door het sluiten van de horeca was het helaas niet mogelijk om fysieke activiteiten op externe locaties regelen voor commissieleden. Maar het is juist weer een leuke uitdaging om creatief met de omstandigheden om te gaan! Zo hebben we geregeld online activiteiten georganiseerd voor commissieleden, zoals een muziekbingo, FSA Quiz, online bierproeverij en een pizza-workshop. Zo heeft iedereen elkaar toch goed kunnen leren kennen! Verder ben ik verantwoordelijk voor de marketing van de vereniging. Dat doe ik samen met de marketing commissie. Wij ondersteunen de commissies in de marketing van hun projecten en doen de marketing van de FSA in het algemeen. Daarnaast coördineer ik, net als elk bestuurslid, een aantal commissies. Voor mij waren dat dit jaar Health Economics, Ladies Network, en Business Orientation Days en dus de marketing commissie.

Hoe ziet een dag als Internal Relations er uit?

Eigenlijk is geen dag hetzelfde. De elementen die wel vaak terugkomen zijn de meetings met commissies, het ontwerpen van promotiemateriaal voor evenementen in Photoshop en InDesign, het plannen van sociale activiteiten en natuurlijk het bijwerken van de mailbox. Daarnaast moet ik ervoor zorgen dat mijn beleidspunten die we aan het begin van het jaar hebben opgesteld, ook daadwerkelijk worden uitgevoerd!

Welke skills komen van pas bij jouw functie als Internal Relations?
Ik denk dat je goed moet kunnen communiceren, en het leuk moet vinden om met veel verschillende partijen en mensen in contact te zijn. Daarnaast organiseer je veel sociale activiteiten, waarbij je goed moet kunnen plannen en zorgen dat het goed voorbereid is. Daarnaast is het handig om te kunnen onderhandelen met bijvoorbeeld locaties over prijzen, om overal de beste deal uit te halen, en een top activiteit neer te zetten, voor een leuke prijs.

Wat was tot nu toe het hoogtepunt uit jouw FSA jaar?

Oeh, leuke vraag! In het begin van het jaar, toen het nog mocht volgens de COVID-19 maatregelen, hadden we een commissie avond georganiseerd met een cocktail workshop. Na een proces van sollicitatie gesprekken en commissies vormen, waar je zo hard naartoe werkt, kwamen we op het punt dat alles rond was en die avond iedereen samen kwam. Het gaf heel veel voldoening om te zien dat het zo goed klikte! Daarnaast waren ook de Business Orientation Days in oktober echt een hoogtepunt in mijn jaar. Dit was het eerste evenement dat ik mede had georganiseerd, dat ook nog gedeeltelijk fysiek door kon gaan in het Koninklijk Instituut voor de Tropen.

Waar kijk je het meeste naar uit?

Ja, dat is natuurlijk een hele goede borrel met alle commissieleden, waarbij we een biertje kunnen drinken in de kroeg in plaats van online! En daarnaast heb ik nog één hele gave activiteit waar ik naar uit mag kijken. Dit jaar is namelijk ook het 5e lustrumjaar van de FSA, en als Internal Relations ben ik samen met de Lustrum Commissie bezig om een heel vet feest neer te zetten. Dit zal waarschijnlijk in november 2021 plaatsvinden, maar we zijn er al druk mee bezig en daar heb ik nu al ontzettend veel zin in!

En wat was naast de activiteiten het leukste van je bestuursjaar tot nu toe?

Het feit dat je met z’n zessen als bestuur verantwoordelijk bent voor de hele FSA, zorgt er voor dat je ontzettend veel leert en jezelf kunt ontwikkelen. Als FSA bestuur krijg je veel ruimte om je jaar zelf in te vullen. En als je iets nieuws hebt neerzet met elkaar, kan je daar heel trots op zijn en in zo’n klein team creëert dat een hechte band. Ook al is iedereen totaal verschillend, zoals bij ons het geval is. Door die verschillende persoonlijkheden en elkaars kwaliteiten leer je veel van de ander, en de ander ook van jou. Dat vind ik wel bijzonder en heel waardevol aan een bestuursjaar!

Waar ben je trots op?

Wij hebben, net als vele andere verenigingen, door de COVID-19 omstandigheden, een heel ander bestuursjaar gedraaid dan dat het had moeten en kunnen zijn. Maar ondanks deze omstandigheden, die het voor het organiseren van evenementen niet makkelijk maken, hebben we nog steeds mooie dingen neergezet. De evenementen die nu tot nu toe zijn geweest, het Ladies Network evenement en de BOD, zijn gewoon mooi en goed neergezet. We kregen veel aanmeldingen, een super dag en achteraf enthousiaste reacties en daar zijn we wel trots op!

Wat zijn nu je plannen voor volgend jaar en heeft de FSA je hiermee geholpen?

Ik heb het werken nu al een jaartje uitgesteld, dus het wordt nu wel echt tijd om een baan te zoeken. Na dit bestuursjaar heb ik ook het idee dat ik daar helemaal klaar voor ben! Mijn doel tijdens dit bestuursjaar was om een kijkje nemen bij verschillende bedrijven en zo uit te zoeken waar ik zou willen werken. Via het netwerk dat je met de FSA opbouwt kun je met veel interessante mensen koffietjes doen om uit te zoeken waar je zou willen werken. In dat opzicht heeft het bestuursjaar mij ontzettend geholpen. Ook geeft een bestuursjaar je in veel situaties wel een streepje voor wanneer je gaat solliciteren. Een traineeship lijkt mij ontzettend leuk, dus momenteel ben ik al druk bezig met solliciteren!

Heb je nog tips voor jouw potentiële opvolger?

Drink eerst lekker een (digitaal) koffietje, met mij of met iemand anders van het bestuur om een goed beeld te krijgen van hoe het is en of een bestuursjaar bij je past. En als je dan weet welke functie je het leukst lijkt en je bent aangenomen: wees niet bang om dingen anders te doen dan het vorige jaar. In het begin heb je misschien het idee dat je dingen exact hetzelfde moet doen als het voorgaande jaar, maar wees ook kritisch kijken naar wat er anders kan en wat je graag zou willen toevoegen aan FSA als bestuur. Vertrouw op je kunnen en zet mooie dingen neer waar je trots op kan zijn!

Back to overview