|

Ontmoet Isabella: Treasurer van het FSA Bestuur 2022-2023 

Fsa bestuursfoto isabella kopie

Isabella (22 jaar) is opgegroeid is Den Haag en nu woonachtig in het centrum van Amsterdam. Momenteel is zij de penningmeester van de FSA en rond zij ook haar laatste jaar van haar bachelor Business Administration aan de UvA af. Isabella houdt van festivals en terrasjes pakken, maar is ook regelmatig te vinden in een yogales en de boksring.

Hoe ben je bij de FSA terecht gekomen? 

Ik hoorde via mijn vriendinnen veel over de FSA en hoe leuk de commissies waren, toen zag ik een Instagram bericht voorbijkomen over de zoektocht naar een nieuw bestuur. Hierna ben ik een koffietje gaan doen met de internal en penningmeester toentertijd, en zo ben ik bij de FSA gekomen!

Hoe bevalt het bestuursjaar tot nu toe? 

Heel goed! Ik vind het superleuk met mijn bestuursgenootjes en de commissieleden, en vind mijn taken ook heel interessant. Een bestuursjaar bij de FSA is ontzettend leerzaam en gezellig.

Wat zijn jouw taken binnen de FSA als penningmeester?

Ik ben verantwoordelijk voor alle financiële administratie van de vereniging, dit houdt in dat ik alle inkomende en uitgaande geldstromen bijhoud. Ook stel ik aan het begin van het jaar een begroting op voor de FSA en haar projecten, halverwege het jaar stel ik deze dan bij en komt de herbegroting tot stand. Doordat ik ook de financiën van de commissies bijhoud en met de penningmeesters communiceer over hun begrotingen sta ik ook heel dicht bij de commissies, en heb ik altijd een goed idee van hoe het met de evenementen gaat. Verder houd ik me elke maand bezig met het opstellen van financiële updates naar onze kascommissie, die bestaat uit oud-bestuursleden. Hierbij lever ik een verslag aan van wat er deze maand allemaal is binnengekomen en uitgegeven, daarna stuur ik de belasting aangifte op naar de belastingdienst.

Waarom heb je voor penningmeester gesolliciteerd?

Ik wist al dat ik de financiële kant op wilde na mijn studie, dus ik vond dit een mooie kans om te zien hoe financiële administratie binnen een bedrijf eraan toegaat.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag voor jou eruit? 

Ik begin mijn dag meestal met het halen van een koffietje bij Café de Krater, waarna ik elke ochtend mijn mailbox bijwerk. Zodra deze is bijgewerkt ga ik werken aan de realisatie, hou ik me met commissies bezig of ga ik andere financiële zaken regelen. Eigenlijk zijn mijn dagen heel wisselend, elke dag is er namelijk iets anders te doen!

Wat voor skills zijn er nodig voor jouw functie?

Je moet enigszins gestructureerd aan het werk kunnen gaan, er zijn namelijk een heleboel dingen die tegelijkertijd lopen binnen deze functie. Verder is het handig als je gedetailleerd werkt, omdat de bedragen uiteindelijk precies moeten kloppen, anders klopt de administratie niet goed. Ook moet je nee kunnen zeggen, jij bent namelijk verantwoordelijk voor het budget en dus ook voor het feit dat anderen zich hieraan moeten houden. Dit is iets wat ik dit jaar ook echt ontwikkeld heb.

Wat heb je dit jaar tot nu toe geleerd? En wat wil je nog leren? 

Ik heb tot nu toe al enorm veel geleerd over hoe de financiën binnen een bedrijf werken vanuit mijn functie, wat me een goed inzicht heeft geboden in de financiële statements binnen andere bedrijven. Ook heb ik superveel geleerd over accounting in de praktijk. Ik heb bijvoorbeeld mijn Excel vaardigheden enorm kunnen ontwikkelen, en ben ik best handig geworden in het boekhouden en de algemene administratie. Ook moet je goed leren plannen, taken van een penningmeester volgen elkaar namelijk vaak op, en lopen er veel kleine taken langs elkaar. Daarnaast krijg je ook enorm veel mee over de communicatie, samenwerken in een hecht team en wordt er enorm veel ruimte gegeven voor persoonlijke ontwikkelingsdoelen.

Wat is de leukste verantwoordelijkheid van het jaar?

Ik vind het samenwerken met de commissies het allerleukst, omdat ik dus ook de administratie doe voor, en verantwoordelijk ben voor de financiën van de evenementen, sta ik eigenlijk bij alle evenementen wel redelijk dichtbij. Hierdoor krijg ik van elk project wat mee en heb ik nauw contact met alle actieve leden van de FSA.

Waar kijk jij dit jaar nog het meeste naar uit? 

Het Research Project! Als penningmeester ben je, samen met de penningmeester van de commissie van het Research Project, elk jaar verantwoordelijk voor de financiën van dit project. Hierdoor krijg je dus ook de kans om bij te dragen aan een project, en mee te gaan op reis! Dit jaar gaan we naar Kenia met een groep van 18 studenten, om daar vijf weken lang te werken aan een consultancy project, hier kijk ik echt enorm naar uit!  

Wat zijn nu je plannen voor volgend jaar en heeft de FSA je hiermee geholpen? 

Ik heb bij zoveel mogelijk evenementen van de FSA meegedaan, waardoor ik erachter ben gekomen dat ik corporate finance heel interessant vind. Ik wil volgend jaar dus een master in Rotterdam gaan doen waar de focus ook ligt op deze sector. Tijdens deze master wil ik dan stage gaan lopen, ik ben nu al met een aantal bedrijven in gesprek die ik allemaal heel interessant vind, die ik allemaal heb leren kennen vanuit het bestuursjaar. Het heeft mij dus enorm geholpen dat je tijdens het jaar zoveel bedrijven leert kennen, tijdens de evenementen maar ook vanuit het contact dat wij met bedrijven hebben zelf. Niet alleen heb ik geleerd waar mijn interesses liggen, ik heb ook meteen de mogelijkheid gekregen om met bedrijven binnen deze interesse te kunnen connecten!

Heb je nog tips voor jouw potentiële opvolger?

Ja! Aan het begin lijkt het allemaal best intimiderend, maar foutjes kunnen gemaakt worden en hier leer je uiteindelijk het meest van. Wees dus niet bang om dingen zelf te proberen!

Interesse in een bestuursjaar? 

Back to overview